Wednesday, April 25, 2012

terasa..


adakah kau angin yg datang sekadar menyapa?
adakah  aku chewy gum yg dibuang selepas setelah hilang manisnya? 
adakah kelemahanku kau jadikan kekuatanmu?
adakah kau anggap hatiku sekeras batu yg boleh kau perlakukan sesuka hati??
jika kau punya hati aku juga begitu..

Ya Tuhan,
aku tidak kuat lagi..
jika dia bukan sahabat yg akan membawa aku kepadamu, 
yang menjadi penenang jiwa,
yang datang sekadar menguji kesabaranku,
biarkanlah dia pergi mencari apa yang diingini..
mungkin aku tidak  layak menjadi pendamping kpdnya..
semoga kau temui apa yang kau cari wahai TEMAN..


tabahlah wahai hati..

“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari (hal yang) menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malah, bakhil dan penakut , utang yang menyibukkan dan laki-laki yang menindas”. (HR. Bukhari 7/157)

No comments:

Post a Comment